Αρχές δεκαετίας του 1970. Όταν η οικογένειά της μετακομίζει από την πόλη στα προάστια, η 11χρονη Μάργκαρετ πασχίζει να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον και να κάνει φίλους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πρέπει να διαχειριστεί και τις προκλήσεις της εφηβείας.

Σκηνοθεσία:

Kelly Fremon Craig

Κύριοι Ρόλοι:

Abby Ryder Fortson … Margaret Simon

Rachel McAdams … Barbara Simon

Kathy Bates … Sylvia Simon

Benny Safdie … Herb Simon

Elle Graham … Nancy Wheeler

Amari Alexis Price … Janie Loomis

Katherine Mallen Kupferer … Gretchen Potter

Zack Brooks … Philip Leroy

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Kelly Fremon Craig

Παραγωγή: Julie Ansell, Judy Blume, Amy Brooks, James L. Brooks, Kelly Fremon Craig, Aldric La’auli Porter, Richard Sakai

Μουσική: Hans Zimmer

Φωτογραφία: Tim Ives

Μοντάζ: Oona Flaherty, Nick Moore

Σκηνικά: Steve Saklad

Κοστούμια: Ann Roth

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Are You There God? It’s Me, Margaret.
  • Ελληνικός Τίτλος: Θεέ μου, Είσαι Εκεί;

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Are You There God? It’s Me, Margaret. της Judy Blume.

Παραλειπόμενα

  • Πρώτη ταινία για την Kelly Fremon Craig μετά το ντεμπούτο της, 7 χρόνια πριν, με το Δύσκολα Δεκαεπτά, ασχολούμενη εκ νέου με ένα παρεμφερές θέμα και έχοντας και πάλι την υποστήριξη στην παραγωγή του James L. Brooks.
  • Το μυθιστόρημα της Judy Blume, που εκδόθηκε το 1970, ήταν δημοφιλές στις μέσες ηλικίες και αντιμετώπισε συχνά προβλήματα λογοκρισίας. Μπορεί να μεταφέρεται εδώ για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες στη μεγάλη οθόνη (λόγω της επίμονης άρνησης της συγγραφέως να παραχωρήσει τα δικαιώματα), αλλά ήταν παρόν σε τηλεοπτικές σειρές και σόου μέσω αναφορών.
  • Πρώτη φορά που ηγείται ενός καστ η Abby Ryder Fortson, κι ενώ έγινε γνωστή ως Κέισι Λανγκ στις ταινίες Ant-Man.
  • Η ίδια η Judy Blume έχει ένα σύντομο πέρασμα ως κυρία με σκύλο.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 10/1/2024

Με τις δύο πρώτες ταινίες της, η Kelly Fremon Craig καθιερώνει το να μην ασχολείται διόλου με τους πιθανούς θεατές της. Μοιάζει αυτό να ακούγεται βαρύ, αλλά η αλήθεια είναι πως βγάζει μια ιδιαίτερη ανθρωπολατρεία στον τρόπο που η δημιουργός δείχνει αυτό να το αντιλαμβάνεται.

Το φιλμ βασίζεται σε ένα βιβλίο του 1970, που αν τότε το υλικό του ενόχλησε κάποιους, σίγουρα σήμερα αυτό δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως όπλο. Ούτε η απαλή αναφορά στην εφηβική σεξουαλικότητα κρύβει για το σημερινό κοινό κάποιες «awkward» παγίδες, ούτε φυσικά η τόσο έντονη αναφορά στην αθεΐα. Το ερώτημα «τότε πού κολλάει στο σήμερα» η Craig το απαντάει με τον πλέον απλό τρόπο: δεν με νοιάζει αν κολλάει ή δεν κολλάει! Διττός στόχος της δημιουργού είναι να αναπλάσει μια νοσταλγική εικόνα μιας εποχής που οι μεγάλες ιδέες ήταν σταθερά εν κινήσει και έφταναν να επηρεάζουν άμεσα ακόμα κι αυτές τις ηλικίες που δεν είχαν τη δυνατότητα να τις αναλύσουν απόλυτα, αλλά και το να σε κάνει να αγαπήσεις μια τρυφερή ύπαρξη για αυτό που ακριβώς είναι.

Η μικρή Μάργκαρετ είναι τρυφερή όσο ένα πούπουλο. Μπορεί να ανταποκρίνεται με ώριμο για την ηλικία της τρόπο σε όσα συμβαίνουν γύρω της, και μπορεί να τυχαίνει να πλαισιώνεται από τους καλύτερους γονείς του πλανήτη (ανάμεσα τους μια άρτια Rachel McAdams), αλλά οι ολοένα και αυξανόμενες γνώσεις της περί του τι συμβαίνει σε αυτό που ονομάζεται ύπαρξη μπορούν ανά πάσα στιγμή να την τσακίσουν. Αυτό το ευάλωτο αποπνέει κάθε σκηνή, με τη δημιουργό να προσπαθεί να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική γίνεται, σε σημείο να κινδυνεύει η ταινία να κουράσει. Η αλήθεια είναι πως αυτός ο κίνδυνος είναι ανά σημεία τόσο παρών, που πράγματι κάποια τμήματα του φιλμ κάνουν κοιλιά, μια και στον ρεαλισμό οι αλλαγές διαθέσεων είναι φυσιολογικές και δεν ακολουθούν μυθοπλαστικούς κανόνες. Πιο πολύ θα ελέγχαμε όμως την Craig για κάποια προβλήματα στη ροή του φιλμ, που παρατηρούνται από τα μισά της διάρκειας και έπειτα, ακόμα κι αν επικαλούνται την ίδια αντίληψη περί ρεαλισμού. Πάντα είναι επίκεντρο κινδύνων στις δραμεντί το ζήτημα της ισορροπίας της ροής.

Η Μάργκαρετ είναι αξιαγάπητη, και όσο κι αν μέμφομαι τη σκηνοθέτιδα περί των θυσιών εις βάρος μιας πιο αποτελεσματικής μυθοπλασίας, θα σας παρασύρει στη βήματα της, θα σας βάλει στις προσευχές της, θα σας κάνει να αγωνιάτε για το μέλλον της. Και μη φαντάζεστε ότι αναφερόμαστε σε καμιά αγωνία υψηλών καρδιακών παλμών, το ξέρετε καλά ότι αν αγαπήσεις κάποιον, αγωνιάς και για το παραμικρό του…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

9 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *