Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο στρατηγός των SS Ράινχαρντ Χάινριχ ήταν ο τρίτος στην ηγεσία του τρίτου ράιχ, πίσω μόνο από τον Χίτλερ και τον Χίμλερ. Ήταν ο αρχιτέκτονας της επονομαζόμενης τελικής λύσης, κατά την οποία επήλθε το ολοκαύτωμα. Ηγέτης, επίσης, των ναζί στην Τσεχοσλοβακία, αλλά κι επίκεντρο της επιχείρησης «ανθρωποειδές» των συμμαχικών δυνάμεων. Παρακινημένοι από την τρομοκρατία που βασιλεύει, οι εξορισμένοι τσέχοι στρατιώτες Γιόσεφ Γκάμπτσικ και Γιαν Κούμπις αναλαμβάνουν την άκρως απόρρητη αποστολή της δολοφονίας του Χάινριχ, μιας πράξης που μπορεί να αλλάξει το πρόσωπο της Ευρώπης για πάντα.

Σκηνοθεσία:

Sean Ellis

Κύριοι Ρόλοι:

Cillian Murphy … Josef Gabcik

Jamie Dornan … Jan Kubis

Charlotte Le Bon … Marie Kovarnikova

Anna Geislerova … Lenka Fafkova

Harry Lloyd … Adolf Opalka

Toby Jones … θείος Hajsky

Alena Mihulova … Κα Moravec

Marcin Dorocinski … Ladislav Vanek

Bill Milner … Ata Moravec

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Sean Ellis, Anthony Frewin

Παραγωγή: Sean Ellis, Mickey Liddell, Pete Shilaimon

Μουσική: Robin Foster

Φωτογραφία: Sean Ellis

Μοντάζ: Richard Mettler

Σκηνικά: Morgan Kennedy

Κοστούμια: Josef Cechota

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Anthropoid

Ελληνικός Τίτλος: Επιχείρηση Ανθρωποειδές

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Και οι Δήμιοι Πεθαίνουν (1943)

Ο Στόχος (2017)

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για 13 κατηγορίες στα εθνικά βραβεία της Τσεχίας, αλλά νικήτρια μονάχα για το βραβείο κοινού.

Παραλειπόμενα

  • Η Emily Watson ήταν να παίξει την Κα Μοράκβοβα, αλλά αποχώρησε όταν ο πατέρας της αρρώστησε.
  • Δεν άργησε να κυκλοφορήσει και η ταινία Ο Στόχος (2017), που πραγματεύονταν ακριβώς την ίδια υπόθεση. Κι εκείνη ήταν υπολογισμένη να βγει το 2016, αλλά για να αποφευχθεί η «κόντρα», καθυστέρησε έναν χρόνο.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 19/11/2017

Είναι περίεργος ο τρόπος που μέσα σε μόλις τέσσερις ταινίες ο Σον Έλις εξέλιξε την καριέρα του σαν να μετατοπίζει το πού απευθύνεται. Αντίθετα με το «Cashback» και το «Metro Manila», εδώ κινείται στα χνάρια του «The Broken» αποζητώντας δικαίωση κυρίως από το κοινό. Δεν είναι μονάχα ο «πιασάρικος» τόπος και χρόνος δράσης, αλλά όλη του η δημιουργία παρέχει αυτούς τους κωδικούς που εύκολα ξεσηκώνουν τον θεατή, δίχως όμως να εμπεριέχουν την κουλτούρα που θα έπειθε εξίσου έναν κριτικό. Για την ακρίβεια, είναι σαν να κάνει καλή τηλεόραση. Ό,τι δείτε, ναι, είναι ιστορικά αποδεδειγμένο και ως γεγονός από μόνο του έχει τρανή δυναμική. Αλλά ως κινηματογραφικό έργο είναι πάμπτωχο, δίχως τη δημιουργική ερμηνεία επί των γεγονότων που επιβάλλονταν να υπάρχει. Πέρα από αυτά, είναι μια ορθή δουλειά αν την εστιάσεις επαγγελματικά, τόσο επί της ανάλυσης όσων λέει, όσο και επί της ακαδημαϊκής λογικής της αφήγησης του.

Βαθμολογία:

0: Κακή 🥔 | 1: Μέτρια 👎 | 2: Ενδιαφέρουσα 🆗 | 3: Καλή 👍 | 4: Πολύ Καλή ⭐ | 5: Αριστούργημα 💎

Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.