Όταν ανακαλύπτει στοιχεία που μαρτυρούν πως αναβιώνει μια αρχαία αδελφότητα, γνωστή ως οι Πεφωτισμένοι -η πιο ισχυρή μυστική οργάνωση που έδρασε ποτέ στην ιστορία-, έρχεται αντιμέτωπος με τη θανάσιμη απειλή κατά του μεγαλύτερου εχθρού της μυστικής οργάνωσης: της καθολικής εκκλησίας. Με τον χρόνο να μετράει αντίστροφα, ο καθηγητής Ρόμπερτ Λάνγκτον καταφθάνει στη Ρώμη, όπου ενώνει τις δυνάμεις του με την Βιτόρια Βέτρα, μια όμορφη και αινιγματική ιταλίδα επιστήμονα. Ο Λάνγκτον και η Βέτρα ξεκινούν ένα ασταμάτητο κυνηγητό μέσα σε σφραγισμένες κρύπτες, επικίνδυνες κατακόμβες, εγκαταλελειμμένους ναούς και ακόμη και μέσα στα έγκατα του πιο κρυφού τάφου πάνω στη γη, ακολουθώντας τα 400ων ετών ίχνη αρχαίων συμβόλων που αποτελούν τη μόνη ελπίδα σωτηρίας για το Βατικανό.

Σκηνοθεσία:

Ron Howard

Κύριοι Ρόλοι:

Tom Hanks … Δρ Robert Langdon

Ayelet Zurer … Δρ Vittoria Vetra

Ewan McGregor … πάτερ Patrick McKenna

Stellan Skarsgard … φρούραρχος Maximilian Richter

Pierfrancesco Favino … επιθεωρητής Ernesto Olivetti

Nikolaj Lie Kaas … ο δολοφόνος

Armin Mueller-Stahl … καρδινάλιος Strauss

Thure Lindhardt … υπαστυνόμος Chartrand

David Pasquesi … αστυνομικός Claudio Vincenzi

Carmen Argenziano … πάτερ Silvano Bentivoglio

Rance Howard … καρδινάλιος Beck

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Koepp, Akiva Goldsman

Παραγωγή: John Calley, Brian Grazer, Ron Howard

Μουσική: Hans Zimmer

Φωτογραφία: Salvatore Totino

Μοντάζ: Daniel P. Hanley, Mike Hill

Σκηνικά: Allan Cameron

Κοστούμια: Daniel Orlandi

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Angels & Demons
  • Ελληνικός Τίτλος: Illuminati: Οι Πεφωτισμένοι
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Angels and Demons

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Angels & Demons του Dan Brown.

Παραλειπόμενα

  • Μπορεί να είναι το σίκουελ του Κώδικα Ντα Βίντσι, βασίζεται όμως στο ομώνυμο βιβλίο που ο Dan Brown έγραψε νωρίτερα. Το ότι παρουσιάζεται σε όλα του τα σημεία ως σίκουελ και όχι πρίκουελ, ήταν μια προσωπική επιλογή του Ron Howard. Ο ίδιος ήταν και που όρισε να παρθούν αρκετές ελευθερίες σε σχέση με το αντίστοιχο βιβλίο, έχοντας κατά νου ότι δεν ήταν τόσο επιτυχημένο όσο το Ντα Βίντσι.
  • Όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσουν γυρίσματα το 2008 (για κυκλοφορία μέσα στο ίδιο έτος), αλλά τελικά κατέληξε να είναι η διασημότερη απώλεια της απεργίας των σεναριογράφων. Ο Akiva Goldsman είχε δηλώσει ότι ήθελε να ξανακοιτάξει το σενάριο… αλλά κατέβηκε στην απεργία.
  • Φυσικά και το Βατικανό αρνήθηκε κάθε βοήθεια στην παραγωγή (βασικά, όπως αναμένονταν, απαγόρευσε στο συνεργείο να μπει στα εδάφη του), και χτίστηκε ακριβές αντίγραφο ολόκληρης της πλατείας του Αγίου Πέτρου. Για να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή ανασύσταση του χώρου, μέλη του συνεργείου επισκέφτηκαν ως τουρίστες το Βατικανό, και φωτογράφησαν σχεδόν τα πάντα.
  • Ως Βιτόρια είχε αρχικά επιλέγει η Naomi Watts.
  • Ενώ του το πρότεινε ο ίδιος ο Tom Hanks, ο Leonardo DiCaprio αρνήθηκε τον ρόλο του πάτερ ΜακΚένα.
  • Ο Clint Eastwood έθεσε τον εαυτό του στη διάθεση της παραγωγής, αν αναζητούσαν σκηνοθέτη άλλον από τον Howard.
  • Ο Hanks διέκοψε απότομα κάποια στιγμή τις κάμερες στη Ρώμη, ώστε να βοηθήσει να περάσει μέσα από το πλήθος μια νύφη από την Αυστραλία.
  • Αυτή τη φορά το επίσημο Βατικανό μέσω της εφημερίδας του δεν δήλωσε προσβεβλημένο από τη διασκευή. Αποκαλώντας ως μια “ανώδυνη ψυχαγωγία”, τόνισε θετικά το γεγονός ότι αυτή τη φορά η καθολική εκκλησία είναι με το μέρος του καλού.
  • Μόνο στη Σαμόα απαγορεύτηκε η κυκλοφορία του φιλμ, μέσω ενός λογοκριτή που δήλωνε καθολικός.
  • Πήγε καλά στα ταμεία, αλλά δεν έκανε τον ντόρο του πρώτου μέρους. Συνολικά έβγαλε 485,9 εκατομμύρια δολάρια, έναντι ενός κόστους των 150.
  • Στο Home Cinema έκανε εμφάνιση η extended-cut εκδοχή, με σκηνές που είχαν κοπεί για να διασφαλιστεί στις αίθουσες το PG-13. Αυτή διαρκεί 146 λεπτά.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 6/5/2009

Έχουμε κάτι λίγο παράδοξο με τις περιπέτειες του Ρόμπερτ Λάνγκντον. Ως βιβλίο αυτό είναι χειρότερο από το Ντα Βίντσι, αλλά ως ταινία ισχύει το ανάποδο, έστω και στις λεπτομέρειες. Από την άλλη, ως εμβέλεια και δυναμική, το Ντα Βίντσι δεν κινδύνευσε ιδιαίτερα από αυτό το σίκουελ-πρίκουελ (κάτι τέτοιο τέλος πάντων). Ο Ron Howard προσέχει να είναι πιο συνεπής στους κινηματογραφικούς ρυθμούς και σοβαρός στην εξέλιξη ενός καλά αναπτυγμένου μυστηρίου, δεν έχει όμως στα χέρια του και τον απόγονο του Χριστού…

Δεν υπάρχει η εντυπωσιακή σκηνή που θα θυμάσαι, εκτός από μία πολύ κοντά στο φινάλε. Το Illuminati θέλει να σε κερδίσει με όρους Αγκάθα Κρίστι, σε ένα υπερμοντέρνο περιβάλλον. Μη σας ξεγελά η εικόνα των παραδοσιακών χώρων, η τεχνολογία είναι που παίρνει το πάνω χέρι. Θέλει να σε βάλει στα βήματα του ήρωα και να σε συνεπάρει ως ένα συνεχές κυνηγητό με γνώμονα την αγωνία. Κάπου τα καταφέρνει, αλλά και κάπου σε βγάζει κι εκτός παιχνιδιού, αφού τα στοιχεία που δίνονται είναι υπεράνω των γνώσεων μας. Άλλο όμως θα ήθελα να επισημάνω περισσότερο: γιατί, άραγε, το Βατικανό είχε πρόβλημα με την ταινία; Πιστεύω ότι όλοι όσοι τη δείτε θα καταλάβετε αμέσως πως κανονικά θα έπρεπε να τη χρηματοδοτήσει, τόσο ως τουριστική διαφήμιση, όσο και ως πιστή στην εγκυρότητα της αγιοσύνης του χώρου και των θεσμών του. Είναι «τρελοί» αυτοί οι Καθολικοί…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *