Η Λόρα Μάνιον επιστρέφει στο σπίτι της και εξομολογείται στον άντρα της πως υπήρξε θύμα βιασμού. Ο αξιωματικός Φρέντερικ Μάνιον εντοπίζει τον βιαστή, τον σκοτώνει και κατόπιν ισχυρίζεται πως πρόκειται για ένα απλό έγκλημα πάθους. Τώρα, ο δικηγόρος του, ο Πολ Μπίγκλερ, καλείται να εξιχνιάσει μια σκοτεινή υπόθεση, όπου τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται.

Σκηνοθεσία:

Otto Preminger

Κύριοι Ρόλοι:

James Stewart … Paul Biegler

Lee Remick … Laura Manion

Ben Gazzara … υπολοχαγός Frederick Manion

Arthur O’Connell … Parnell Emmett McCarthy

Eve Arden … Maida Rutledge

Kathryn Grant … Mary Pilant

George C. Scott … Claude Dancer

Joseph N. Welch … δικαστής Weaver

Orson Bean … Δρ Matthew Smith

Murray Hamilton … Alphonse Paquette

John Qualen … υπαστυνόμος Sulo

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Wendell Mayes

Παραγωγή: Otto Preminger

Μουσική: Duke Ellington

Φωτογραφία: Sam Leavitt

Μοντάζ: Louis R. Loeffler

Σκηνικά: Boris Leven

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Anatomy of a Murder

Ελληνικός Τίτλος: Ανατομία ενός Εγκλήματος

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Anatomy of a Murder του John D. Voelker.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, πρώτου αντρικού ρόλου (James Stewart), δεύτερου αντρικού ρόλου (Arthur O’Connell και George C. Scott), διασκευασμένου σεναρίου, φωτογραφίας και μοντάζ.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα), σκηνοθεσίας, πρώτου γυναικείου ρόλου (Lee Remick) σε δράμα, και δεύτερου αντρικού ρόλου (Joseph N. Welch).
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βενετίας. Βραβείο αντρικής ερμηνείας (James Stewart).

Παραλειπόμενα

  • Το όνομα του συγγραφέα Robert Traver ήταν στην πραγματικότητα ψευδώνυμο του δικαστικού John D. Voelker. Το βιβλίο του 1958 βασίστηκε σε μια δίκη του 1952, στην οποία υπερασπίζονταν τον κατηγορούμενο.
  • Τον δικαστή ερμηνεύει ο Joseph N. Welch, στην πρώτη και τελευταία κινηματογραφική του εμφάνιση. Το επάγγελμα του ήταν δικηγόρος, και είχε γίνει διάσημος όταν ήρθε σε ευθεία κόντρα με τον Joseph McCarthy κατά τη διάρκεια των ακροάσεων που έφεραν σε ρήξη τον αμερικανικό στρατό με τον διαβόητο γερουσιαστή. Για να συμφωνήσει να παίξει, χρειάστηκε να βρίσκεται και η σύζυγος του ανάμεσα στους ενόρκους. Αρχικά ο ρόλος είχε προσφερθεί στους Spencer Tracy, Burl Ives.
  • Η γλώσσα που χρησιμοποιείται στην ταινία ενόχλησε τον δήμαρχο του Σικάγου, ο οποίος και απαγόρευσε προσωρινά την προβολή στη θρησκευόμενη, καθολική του πόλη. Σύμφωνα με σύγχρονη έρευνα, υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες λέξεις που μετά την καθιέρωση του κώδικα Χέιζ (1934) δεν είχαν ακουστεί ποτέ σε αμερικανική ταινία.
  • Ο πατέρας του James Stewart ένιωσε τόσο προσβεβλημένος με την ταινία, θεωρώντας τη “βρώμικη”, που έβαλε αγγελία στην τοπική εφημερίδα να μην τη δει κανείς.
  • Η Lana Turner εγκατέλειψε τον ρόλο της Λόρα, όταν ο σκηνοθέτης δεν την άφησε να φοράει κοστούμια του προσωπικού της σχεδιαστή, τα οποία και ο Preminger δεν θεωρούσε κατάλληλα για τον ρόλο.
  • Ο Preminger ήθελε εξαρχής για τη Λόρα τη Lee Remick, που την είχε δει στο ντεμπούτο της (Μια Μορφή Μέσα στο Πλήθος). Όταν το στούντιο επέβαλε τη Lana Turner, της πρόσφερε τον μικρότερο ρόλο της Μαίρη Πάιλαντ, αλλά εκείνη θαρραλέα αρνήθηκε. Όταν λίγο αργότερα δέχτηκε τηλεφώνημα ότι είχε πάρει τον ρόλο της Λόρα, μια και η Turner είχε πια απομακρυνθεί, πίστεψε ότι ήταν φάρσα και έκλεισε το τηλέφωνο. Χρειάστηκε ένα δεύτερο για να την πείσει.
  • Ο σκηνοθέτης είχε έρθει σε συζητήσεις με τον Richard Widmark για τον ρόλο του υπολοχαγού.
  • Το διάσημο πόστερ είναι δημιούργημα του Saul Bass, με το πτώμα της αφίσας να είναι πολύ κοντά σε αυτό του Δεσμώτη του Ιλίγγου, μία ακόμα δουλειά του Bass.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το βραβευμένο με Grammy τζαζ σάουντρακ ανήκει στον Duke Ellington, που έχει κι έναν μικρό ρόλο επί του φιλμ (ως Pie-Eye). Οι ιστορικοί το θεωρούν ως την πρώτη σημαντική δουλειά αφροαμερικανού στο Χόλιγουντ, που δεν αφορά ζωντανά ερμηνευμένη σύνθεση (είτε ως μιούζικαλ, είτε από κάποια μπάντα που εμφανίζεται επί της ταινίας). Σημαντική ήταν στη σύνθεση η βοήθεια του Billy Strayhorn.
  • Το συγκρότημα Great Lakes Myth Society έγραψε ένα τραγούδι το 2005 με τίτλο Marquette County, 1959. Οι στοίχοι του εξιστορούν τα γυρίσματα του φιλμ στην πόλη τους στο Μίσιγκαν.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Γκαλερι φωτογραφιων

26 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.