Ο αφοσιωμένος σκύλος Μπέιλι ζει σε μια υπέροχη φάρμα στο Μίσιγκαν μαζί με το αφεντικό του, Ίθαν, και τη γυναίκα του, Χάνα. Έχει μάλιστα αποκτήσει έναν απίθανο καινούριο φίλο: την εγγονή του Ίθαν και της Χάνα, Σι Τζέι. Όταν η μητέρα της Σι Τζέι, η Γκλόρια, αποφασίζει να πάρει τη μικρή μακριά, ο Μπέιλι που της έχει υποσχεθεί πως θα την προστατεύει για πάντα, θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει την υπόσχεσή του…

Σκηνοθεσία:

Gail Mancuso

Κύριοι Ρόλοι:

Josh Gad … Bailey/Molly/Max/Big Dog (φωνή)

Kathryn Prescott … Clarity June ‘CJ’ Montgomery

Abby Ryder Fortson … Clarity June ‘CJ’ Montgomery (νεαρή)

Betty Gilpin … Gloria Mitchell

Dennis Quaid … Ethan Montgomery

Marg Helgenberger … Hannah Montgomery

Henry Lau … Trent

Daniela Barbosa … Liesl

Ian Chen … Trent (νεαρός)

Johnny Galecki … Henry Montgomery

Conrad Coates … Big Joe

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: W. Bruce Cameron, Maya Forbes, Cathryn Michon, Wallace Wolodarsky

Παραγωγή: Gavin Polone

Μουσική: Mark Isham

Φωτογραφία: Rogier Stoffers

Μοντάζ: Robert Komatsu

Σκηνικά: Eric Fraser

Κοστούμια: Patricia J. Henderson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: A Dog’s Journey
  • Ελληνικός Τίτλος: Ένας Αληθινός Φίλος

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: A Dog’s Journey του W. Bruce Cameron.

Παραλειπόμενα

  • Σίκουελ του Ο Καλύτερος Φίλος μου (2017), δύο ταινίες που προέρχονται από τα ομότιτλα βιβλία του W. Bruce Cameron. Η συγκεκριμένη ανακοινώθηκε μέσα στην ίδια χρονιά που βγήκε η πρώτη στις αίθουσες.
  • Η Gail Mancuso ξεκίνησε την καριέρα της ως σκηνοθέτις το 1992, αλλά αφοσιώθηκε στη μικρή οθόνη. Αυτή είναι η πρώτη της κινηματογραφική ταινία.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 8/9/2019

Κανείς δεν θα κόψει τη «φόρα» από τους λάτρεις των τόσο όμορφων αυτών ζώων (έτσι κι αλλιώς, ένας από αυτούς είμαι κι εγώ), αλλά για να έχουμε μια καλή ταινία χρειάζονται πολλά περισσότερα από μια εν γένει λατρεία. Το είχαμε δει και στην πρώτη ταινία, το ίδιο ισχύει κι εδώ: δεν λειτουργεί κινηματογραφικά αυτό το τρικάκι με το σκυλίσιο voice-over, εκτός κι αν το είχε αναλάβει ο Spielberg…

Καταρχάς, μην ξεχνιόμαστε ότι το ακριβώς παρόμοιο πράγμα το έχουμε ξαναδεί. Δεν εννοώ για το πρώτο μέρος, αλλά για το Κοίτα Ποιος Μιλάει Τώρα, τουτέστιν το τρίτο κεφάλαιο της εμπορικής εκείνης σειράς που είχε εφαρμόσει πρώτη το «ανήλικο» voice-over. Η ειρωνεία είναι ότι εκεί, ακόμα κι αν τα αποτέλεσμα ήταν γενικά κοντά του μηδενός, είχε εφαρμοστεί ορθότερα, μια και μιλούσαμε για κωμωδιούλα. Εδώ, όμως, έχουμε δράμα, και κατά ένα του μέρος με άφθονο κλάμα.

Κι εκεί είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός φιλμ που βγήκε για να παίξει με συναισθήματα, και να κρύψει στην ντουλάπα την ατεχνία του. Σε ανεβάζει και σε κατεβάζει. Τη μία σε έχει να χαμογελάς, και την άλλη σε ρίχνει στον «βούρκο». Αυτό όμως δεν είναι τίποτα περισσότερο από εκμαίευση, μια και δεν προέρχεται από ένα κείμενο γραμμένο με προσοχή, αλλά από μια εμπορική λογική που στόχο έχει να τραβήξει την οικογένεια στα ταμεία.

Να με συγχωρέσετε για την αυστηρότητα μου, μια κι εδώ αναγνωρίζω ότι μοιάζει με «κακία», αλλά η ανεπίσημη κατάρα του Χόλιγουντ στις ταινίες με πρωταγωνιστές σκύλους συνεχίζει ακάθεκτη (πέραν φυσικά κάποιων -γνωστών- εξαιρέσεων), ακριβώς επειδή τα τόσο αγαπημένα αυτά τετράποδα αντιμετωπίζονται από το εκεί σινεμά ως παγίδα εσόδων. Κανείς δεν νοιάζεται εκ της ταινίας ότι όλο αυτό που παρουσιάζουν είναι καλλιτεχνικά κουραστικό και δυσλειτουργικό, αλλά νοιάζονται να το σερβίρουν με έναν τρόπο που θα τραβήξει από τη μύτη παιδιά και ευαίσθητους αλλά μη απαιτητικούς ενήλικες. Πρόκειται για παιδιάστικο προϊόν με όψη δραμεντί που αφορά το σύνολο μιας οικογένειας, λιγότερο ουσιαστικό από μια επίσκεψη σας σε ένα καταφύγιο ζώων, ώστε να δείτε από κοντά ότι δεν χρειάζεται να «εξανθρωπίζουμε» ένα σκυλάκι για να το αγαπήσουμε περισσότερο, ή ακόμα παραπέρα, για να αγαπήσει εμάς.

Ξέρετε την αληθινή χρήση της εν λόγω ταινίας; Είναι πράγματι ιδανική για παιδιά, γιατί αυτά βρίσκονται σε μια ηλικία που πρέπει πάση θυσία να αγαπήσουν τα ζώα, ακόμα και με φτηνά «τρικάκια» σαν το συγκεκριμένο. Εκεί ναι, παίρνει αξία το φιλμ, και μακάρι η τηλεόραση να είχε πολύ περισσότερα προϊόντα όπως αυτό, ώστε να ήταν άμεσα -και δωρεάν- διαθέσιμα για τις τρυφερές και επίπλαστες ηλικίες.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *