Η Μαρία τρέχει στην εθνική οδό. Πίσω της φωτιά και μια τσάντα γεμάτη λεφτά. Μπροστά της, ο ατέλειωτος δρόμος. Μόλις μια μέρα πριν, ήταν μια στοργική μητέρα, ερωτευμένη σύζυγος, υπεύθυνη κόρη. Σήμερα έχει επαναστατήσει. Και είναι αποφασισμένη να σαρώσει στο πέρασμά της ό,τι αγάπησε ποτέ.

Σκηνοθεσία:

Σύλλας Τζουμέρκας

Κύριοι Ρόλοι:

Αγγελική Παπούλια … Μαρία

Βασίλης Δογάνης … Γιάννης

Μαρία Φιλίνη … Γωγώ

Θέμις Μπαζάκα … η μητέρα

Γιώργος Μπινιάρης … ο πατέρας

Μάκης Παπαδημητρίου … Κώστας

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Σύλλας Τζουμέρκας, Γιούλα Μπούνταλη

Παραγωγή: Jeroen Beker, Ellen Havenith, Titus Kreyenberg, Μαρία Δρανδάκη

Μουσική: Drogatek

Φωτογραφία: Παντελής Μαντζανάς

Μοντάζ: Kathrin Dietzel

Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου

Κοστούμια: Μάρλι Αλειφέρη

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: A Blast
  • Διεθνής Τίτλος: A Blast
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Η Έκρηξη

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο ερμηνευτικού ντεμπούτου (Αγγελική Παπούλια) στο φεστιβάλ Αθηνών.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ του Λοκάρνο.
  • Υποψήφιο για καλύτερη ταινία και πρώτο γυναικείο ρόλο (Αγγελική Παπούλια) στα βραβεία Ίρις.

Παραλειπόμενα

  • Η Αγγελική Παπούλια έκανε μαθήματα μποξ ειδικά για την ταινία.
  • Προβλήθηκε σε πάνω από 70 φεστιβάλ ανά τον πλανήτη, και πήρε διανομή σε αρκετές χώρες.

Κριτικός: Πάνος Αχτσιόγλου

Έκδοση Κειμένου: 18/11/2014

Το δίχως άλλο εντυπωσιακή η καινούρια ταινία του πολλά υποσχόμενου νέου έλληνα σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα, η οποία εκπληρώνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται και ο τίτλος της: μια έκρηξη. Αυτή που βλέπουμε να εκκολάπτεται στο βλέμμα της πρωταγωνίστριας, κάθε στιγμή που η άθλια ζωή τής χώνει το κεφάλι πιο βαθιά στη λάσπη. Ο έλληνας κινηματογραφιστής μετά από την πρώτη του δυναμική δουλειά (τη «Χώρα Προέλευσης», με επίσημη συμμέτοχη στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας) επιστρέφει με ένα φιλμ επικεντρωμένο σε ένα και μόνο πρόσωπο. Η Μαρία της Αγγελικής Παπούλια μπαίνει σε μια διαδρομή καθαρτηρίου, από την οποία θα βγει μόνον εάν το οστικό κύμα της έκρηξης (συναισθηματικής, σωματικής, ψυχολογικής) διαλύσει όλα τα ήδη ετοιμόρροπα κτίρια που έχουν χτιστεί παρασιτικά δίπλα της.

Η αφήγηση σπειροειδής, εκούσια ακαθόριστη κι ελλιπής, αναζητά τις ρωγμές του παρόντος και του παρελθόντος στη ζωή της τραγικής φιγούρας, απομυθοποιώντας άπαξ και διαπαντός την τάση όλων μας να «διεκτραγωδούμε τις οποιεσδήποτε αναγκαίες συγκρούσεις στην προσπάθειά μας να αλλάξουμε». Στις σκηνές της αυτοκινητιστικής καταδίωξης είναι έκδηλη η αόρατη παρουσία του μεγάλου Φρίντκιν, ενώ οι ομολογουμένως αρκετές, πλήρως απενοχοποιημένες σεκάνς ωμού σεξ εισάγονται στη φόρμα με τέτοιο τρόπο ώστε αφενός δίνουν μια διέξοδο, μια εκτόνωση στη συσσωρευμένη ένταση (όπως και η βία άλλωστε), αφετέρου προκαλούν τους ίδιους τους χαρακτήρες να επαναορίσουν το φύλο τους.

Μια ταινία τόσο απλή, άλλα και σοκαριστική συνάμα, δεν μπορεί πάρα να αποκτά οικουμενικό μήνυμα, καθώς οι εικόνες της ελληνικής ζοφερής πραγματικότητας, της κρίσης και της απολυτής δυστυχίας μπορούν εύκολα να μεταπηδήσουν από τον έναν τόπο στον άλλο, από τη μια σαθρή οικογενειακή σχέση στην άλλη, από τη μια κοινωνικοπολιτική αποσύνθεση στην άλλη… Το φιλμ σε πιάνει από το λαιμό σχεδόν από την αρχή, άλλα ακόμη και όταν έχει ήδη τελειώσει, νιώθεις το σφίξιμο των αόρατων χεριών του πάνω σου.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *