Ο στρατηγός Θεμιστοκλής επιχειρεί να ενώσει όλους τους Έλληνες και να εξαπολύσει μια επίθεση που πρόκειται να αλλάξει τον ρου της μάχης. Ο Θεμιστοκλής θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον πολυμελή στρατό του Ξέρξη -του θνητού που έγινε θεός- και της Αρτεμισίας, της αιμοδιψούς επικεφαλής του περσικού ναυτικού.

Σκηνοθεσία:

Noam Murro

Κύριοι Ρόλοι:

Sullivan Stapleton … Θεμιστοκλής

Eva Green … Αρτεμισία

Lena Headey … βασίλισσα Γοργώ

Rodrigo Santoro … βασιλιάς Ξέρξης

Jack O’Connell … Κάλιστος

Hans Matheson … Αισχύλος

Callan Mulvey … Σύλλιας

David Wenham … Δήλιος

Andrew Tiernan … Εφιάλτης

Igal Naor … βασιλιάς Δαρείος

Andrew Pleavin … Δάξος

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Zack Snyder, Kurt Johnstad

Παραγωγή: Mark Canton, Bernie Goldmann, Gianni Nunnari, Deborah Snyder, Zack Snyder, Thomas Tull

Μουσική: Junkie XL

Φωτογραφία: Simon Duggan

Μοντάζ: David Brenner, Wyatt Smith

Σκηνικά: Patrick Tatopoulos

Κοστούμια: Alexandra Byrne

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: 300: Rise of an Empire
  • Ελληνικός Τίτλος: 300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Κόμικ: Xerxes του Frank Miller.

Παραλειπόμενα

  • Ο Zack Snyder είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη σκηνοθεσία και του σίκουελ, αλλά προτίμησε το reboot του Σούπερμαν.
  • Ο πρώτος ρόλος προσφέρθηκε στον Joel Edgerton, αλλά αυτός τον απέρριψε.
  • Η Eva Green ήταν η μοναδική επιλογή για την Αρτεμισία, και ευτυχώς για τους παραγωγούς, συμφώνησε να συμμετάσχει. Με αυτή την ταινία έβγαλε και η Green το απωθημένο της να ερμηνεύει μια ηρωίδα δράσης.
  • Στο αρχικό σενάριο προβλέπονταν επανεμφάνιση του Λεωνίδα, αλλά ο Gerard Butler αρνήθηκε να επιστρέψει στον ρόλο.
  • Ο Jamie Blackley αντικαταστάθηκε από τον Jack O’Connell την τελευταία στιγμή.
  • Κατά τη διάρκεια του pre-production, ο τίτλος της παραγωγής ήταν 300: Battle of Artemisium, αλλά παντού αναγράφονταν εσφαλμένα ως Battle of Artemisia.
  • Τα κεντρικά γυρίσματα έγιναν στη γειτονική μας Βουλγαρία.
  • Παρότι το μεγαλύτερο μέρος της πλοκής είναι σε θάλασσα, όλο το νερό που βλέπουμε επί της οθόνης είναι ψηφιακό. Όπως παραδέχτηκε ο Noam Murro, αυτό του χάρισε μεγάλη ελευθερία στις κινήσεις του.
  • Το μέγεθος ενός ελληνικού πλοίου χωρούσε σε ένα πλατό. Τα περσικά όμως ήταν τόσο μεγάλα που κόβονταν στα τρία, με το κάθε ένα τρίτο από αυτά να πιάνει ξεχωριστό πλατό στο στούντιο.
  • Λόγω του ότι ερμήνευε έναν υπερμεγέθη Ξέρξη, ο Rodrigo Santoro είχε ελάχιστη επαφή με το υπόλοιπο καστ, ερμηνεύοντας κατά ανάγκη εμπρός της ψηφιακής πράσινης οθόνης. Για να βρεθεί όμως εμπρός αυτής της οθόνης, χρειάζονταν καθημερινά 6 ώρες μακιγιάζ.
  • Οι πολλές ιστορικές ανακρίβειες έγιναν θέμα συζήτησης και στις ΗΠΑ.
  • Το φιλμ κόστισε 110 εκατομμύρια δολάρια (έγινε έτσι η πιο ακριβή ταινία από μεταφορά γκράφικ-νόβελ), αλλά τα κέρδη ανήλθαν στα 337,6.
  • Το 2016, ο Snyder είχε μιλήσει για πιθανά σίκουελ, αλλά κι ότι αυτά θα πήγαιναν πέρα από την Αρχαία Ελλάδα, πιθανώς στην Αμερικανική Επανάσταση ή τη Μάχη του Άλαμο, ή ακόμα και σε κάποια μάχη στην Κίνα. Εντέλει, το 2001, και πάλι ο Snyder δήλωσε πως η τριλογία θα έκλεινε με τον Μέγα Αλέξανδρο. Βλέποντας όμως ότι το στόρι του επικεντρώνονταν στη σχέση του στρατηλάτη με τον Ηφαιστίωνα, δεν έστεκε ως σίκουελ των 300ων, και το έθεσε ως ανεξάρτητο σχέδιο με τίτλο Blood and Ashes. Η τελευταία είδηση ήταν πως κι αυτό δεν πήρε το πράσινο φως από τη Warner Bros.
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.

Κριτικός: Γιώργος Δαβίτος

Έκδοση Κειμένου: 5/3/2014

Βασισμένο στο τελευταίο graphic novel του Frank Miller με τίτλο «Ξέρξης» και εμπνευσμένο από την παγκόσμια επιτυχία «300», το «300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας» αναφέρεται σε ένα άλλο κεφάλαιο των Περσικών Πολέμων και πιο συγκεκριμένα στη ναυμαχία στο Αρτεμίσιο και τη ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Φυσικά, όσο κι αν υπάρχει ιστορικό πλαίσιο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πρώτον ότι βλέπουμε τη μεταφορά ενός κόμικ στο σινεμά και δεύτερον ότι οι κινηματογραφικοί κανόνες, ως γνωστόν, επιτρέπουν την παραβίαση αυτού του πλαισίου χάρη της κινηματογραφικής ροής. Επομένως, όσοι αποζητούν μια ιστορικώς πιστή μεταφορά των γεγονότων, σίγουρα θα απογοητευθούν και καλυτέρα να μην πάνε να δουν την ταινία.

Έχοντας λοιπόν ξεκάθαρο στο μυαλό μας το τι πάμε να δούμε, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσω ότι μπορεί το «300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας» να μη διαθέτει τη μοναδικότητα του προκατόχου του, καταλήγει όμως να είναι μια εξίσου συναρπαστική περιπέτεια. Με τα σκηνοθετικά καθήκοντα να βρίσκονται πλέον στα χέρια του Noam Murro, η ταινία είναι ό,τι ακριβώς περιμένεις, ένα στιλιστικά πιστό στην πρώτη ταινία έργο με πολύ περισσότερη δράση. Εδώ, η κλίμακα κάθε μάχης είναι μεγαλύτερη, η βία είναι ακόμα πιο γραφική, ο χαρακτήρας του Θεμιστοκλή είναι εξίσου δυναμικός όσο ο Λεωνίδας (ο ίδιος και οι πολεμιστές του δεν είναι τόσο εικονικοί, όπως ο Λεωνίδας και οι Σπαρτιάτες του, αλλά ποιος περίμενε κάτι τέτοιο;), ενώ τέλος οι ναυτικές συμπλοκές κόβουν, πραγματικά, την ανάσα. Όπως και να `χει, με δράση ακόμη πιο αιματοβαμμένη απ` ότι πριν και με την τεχνική κι οπτική αρτιότητα να παραμένει εντελώς άθικτη, το τελικό αποτέλεσμα θα ικανοποιήσει απόλυτα το κοινό.

Στο ερμηνευτικό κομμάτι, αν και δεν περιμένεις και πολλά από τέτοιου είδους ταινίες, ο Sullivan Stapleton ως Θεμιστοκλής κάνει καλή δουλειά ως ήρωας της ταινίας, μη επιχειρώντας μια χλωμή απομίμηση του ρόλου του Gerald Butler. Παίζει τον χαρακτήρα του «όπως πρέπει», γεμάτο συναίσθημα και τον απαραίτητο ηρωισμό. Στον ρόλο της Αρτεμισίας η Eva Green, για πολλοστή φορά κλέβει την παράσταση και τις εντυπώσεις. Σκληρή, δυναμική, σέξι, η Green διαθέτει όλο το πακέτο παραδίδοντας μια εξαιρετική ερμηνεία. Ενώ, τέλος, η Lena Headey επιστρέφει σαν βασίλισσα Γοργώ και είναι και πάλι, σε έναν μικρό ρόλο, πολύ καλή.

Εντέλει, το «300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας» διαθέτει επική δράση, εξίσου επικό σεξ και ένδοξη βία, έναν λαμπρό κακό και μια υγιή δόση μυθοπλασίας. Προβάλλει επίσης και τα ιδανικά των αρχαίων Ελλήνων, περί φιλίας, αφοσίωσης, γενναιότητας και υπεράσπισης της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Ο συνδυασμός αυτών των δύο πιθανότατα θα μετατρέψει σε αντικείμενο λατρείας την ταινία εδώ στην Ελλάδα. Και όχι άδικα γιατί… αξίζει!

Βαθμολογία:


Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 22/3/2015

Αν και περιττό, ας υπενθυμίσουμε ότι οι ιστορίες για τους Μηδικούς Πολέμους που βασίζονται στα κόμικ του Φρανκ Μίλερ, απλά εμπνέονται από τα ιστορικά γεγονότα, παρουσιάζοντας άλλα αντί άλλων. Μετά λοιπόν το «300», έχουμε τη συνέχεια με τη ναυτική σύγκρουση Ελλήνων και Περσών. Με τον Ζακ Σνάιντερ να παραχωρεί την καρέκλα του σκηνοθέτη στον διαφημιστή Νόαμ Μούρο, η αισθητική παραμένει ίδια, και η αφήγηση εμπλουτίζεται (ευτυχώς) με μια δόση υπόγειου χιούμορ, που αποκαλύπτεται στην ερωτική σκηνή μεταξύ της κακιάς ναυάρχου Αρτεμισίας και του καλού Θεμιστοκλή, κάτι που προσφέρει άφθονα γέλια στους θεατές. Τέλος πάντων, οι φίλοι αυτής της αισθητικής θα απολαύσουν το εντυπωσιακό θέαμα και οι ιδεολόγοι και πάλι θα αγανακτήσουν με τη λαϊκίστικη απλοϊκότητα του μηνύματος.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

27 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *