• Τα παριζιάνικα φιλμικά εργαστήρια L’Etna & L’Abominable
  • Promising Young Women: με το βλέμμα στην ισότητα και τη χειραφέτηση

Date & Time | Ημερομηνία & Ώρα: Μάρτιος 2022 |21.00

Venue | Χώρος: Bios (84 Piraeus str., 10435, Athens)

Entrance | Είσοδος: Free / Ελεύθερη

Reservations | Κρατήσεις θέσεων: 210-3425335

Bios Menu: 12,50€ (απαραίτητη η προκράτηση)

Website: http://pireos84.bios.gr/ | www.kinoathens.org

Email: bios@bios.gr, info@kinoathens.org

Το KINO Athens σε συνεργασία με το Bios, διοργανώνουν κάθε Πέμπτη προβολές στον χώρο του Bios Cinematheque. Οι προβολές πλαισιώνονται με Online – Live Q&As από τους δημιουργούς τους, ενώ οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους.

To KINO Athens, μέλος του ACN του Δήμου Αθηναίων, είναι μιας διεθνής πλατφόρμα διοργάνωσης προβολών, που γεφυρώνουν το σινεμά και την οπτική τέχνη μέσω του ήχου και της κινούμενης εικόνας, προ(σ)καλώντας τους θεατές να επαναπροσδιορίσουν τα όσα ήξεραν μέχρι τώρα για τις οπτικές τέχνες.

Το KINO Athens ολοκλήρωσε τις προβολές του Φεβρουαρίου με ένα πλήρες αφιέρωμα στην καλλιτεχνική δουλειά της Ελληνίδας σινεάστ, Μαρίας Κουρκούτα. Έτσι, για την πρώτη Πέμπτη του Μαρτίου, το KINO Athens, με τη συνεργασία της Μαρίας ως επιμελήτριας, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το καλλιτεχνικό έργο των δύο αυτοδιαχειριζόμενων κινηματογραφικών κοινοτήτων L’Etna και L’Abominable, που εδρεύουν στο Παρίσι και των οποίων η Μαρία υπήρξε μέλος για πάνω από δέκα χρόνια. Πρόκειται στην ουσία για μία ανθολογία ταινιών μικρού μήκους, “χειροποίητων”, οι δημιουργοί των οποίων πειραματίζονται με τα όρια μεταξύ ντοκιμαντέρ, αφηγηματικού και αφαιρετικού κινηματογράφου. Κάθε μία φέρει τις αγωνίες του δημιουργού της και όλες μαζί την πίστη πως, η χρήση του φιλμ στη σύγχρονη παραγωγή όχι μόνο δεν είναι αδύνατη οικονομικά ή αναχρονιστική αισθητικά, αλλά απολύτως αναγκαία για την αναζήτηση νέων τρόπων έκφρασης μέσω των πρωταρχικών υλικών του κινηματογράφου.

Το δεύτερο αφιέρωμα του Μαρτίου με τίτλο “Promising Young Women” αποτελεί ένα κινηματογραφικό δείγμα της γυναικείας ματιάς στο σύγχρονο σινεμά, που στόχο έχει να ενθαρρύνει την ισοτιμία των γυναικών σε κάθε τους έκφραση. Μέσα από πέντε ταινίες πρόσφατης παραγωγής, από την Ελλάδα μέχρι την Αργεντινή και από τη μυθοπλασία μέχρι το ντοκιμαντέρ, οι ταινίες αυτές συμμετείχαν σε μεγάλα κινηματογραφικά Φεστιβάλ του κόσμου και θα προβληθούν πλαισιωμένες από μια σειρά συζητήσεων με προσκεκλημένες δημιουργούς και εκπροσώπους του πολιτισμού. Μέσα από αυτό το αφιέρωμα, θα προσπαθήσουμε να ορίσουμε κοινωνικοπολιτικά το ζήτημα της γυναικείας χειραφέτησης, συνδιαλεγόμενο με άλλες μορφές Τέχνης, όπως το κινηματογράφησαν σύγχρονες γυναίκες δημιουργοί.

Οι ταινίες του αφιερώματος “Promising Young Women” θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ                                                                                            

Πέμπτη, 3 Μαρτίου | 21:00

  1. Cilaos | Camilo Restrepo

(16mm, Γαλλία, 2016, 13’)

Μια νεαρή γυναίκα δίνει υπόσχεση στη μητέρα της πως θα αναζητήσει και θα βρει τον πατέρα που δε γνώρισε ποτέ. Στο δρόμο της μαθαίνει πως εκείνος δε ζει πια. Όμως, τα σχέδιά της δεν αλλάζουν: οφείλει να ξαναβρεί τον πατέρα της. Μια ταινία που βουτά στους ρυθμούς της maloya, των ιεροτελεστικών ασμάτων της Ρεϋνιόν, και ψηλαφεί τον παράδοξο και βαθύ χώρο που χωρίζει κι ενώνει νεκρούς και ζωντανούς.

  1. Εδώ είναι το σπίτι | Victor De Las Heras & Lo Thivolle

(16mm, Γαλλία, 2017, 14’)

Από έξω, δε φαίνεται τίποτα. Μέσα, ακούμε τα πάντα. Όσο πιο πολύ το μέσα ξανοίγεται, τόσο πιο πολύ οι δρόμοι τριγύρω μοιάζουν φρακαρισμένοι.

  1. A radical film | Stefano Canapa

(35mm, Γαλλία, 2017, 2’)

“Radical” σημαίνει κάτι που έχει να κάνει με ραδίκια. Η ταινία είναι φτιαγμένη με μαύρα ραδίκια: κομμένα σε μικρά κομματάκια, τοποθετημένα και εκτεθειμένα πάνω στο φιλμ. Σε τούτη την ψηφιακή εποχή, η ταινία δείχνει το δρόμο για να ξαναβρούμε τις…ρίζες του κινηματογράφου.

  1. Further Radical | Stefano Canapa

(35mm, Γαλλία, 2020, 7’)

Μετά τις πρώτους πειραματισμούς του Στέφανο Καναπά με τα μαύρα ραδίκια, η ταινία αυτή πηγαίνει ακόμα πιο βαθιά στις ρίζες του κινηματογράφου: εκρήξεις φωτός που διαπερνούν τις σκοτεινές επιφάνειες του φωτοχημικού φιλμ. Πρόκειται για την ίδια ταινία, μόνο που τώρα έχει περάσει από τον οπτικό εκτυπωτή του φιλμ.

  1. Θα φτάσουμε στο Νεϋγί, inch’allah | Anna Salzberg & Mehdi Ahoudig (16mm, Γαλλία, 2015, 19’)

Η ιστορία μιας διαδήλωσης νεαρών εργαζομένων στα δημόσια ποδήλατα Velib’, που αποπειρώνται για πρώτη τους φορά τον αγώνα και την αυτοοργάνωση. Ένα ταξίδι προς την ωρίμανση και τη συνειδητοποίηση και, την ίδια στιγμή, ένα ταξίδι από το πολυτελές κέντρο του Παρισιού μέχρι τα προάστια του Νεϋγί, σύμβολο της γαλλικής αριστοκρατίας. Ένα παιχνίδι μεταξύ εικόνας και ήχου.

  1. Ganesh | Philippe Cote   (Super 8, Γαλλία, 2015, 15’)

Κάθε χρόνο, η νοτιο-ινδική κοινότητα των Tamoule του Παρισιού γιορτάζει τον θεό Ganesh, στο κέντρο της πόλης. Χρώματα, τελετουργικά, σώματα που χορεύουν, σε συνδυασμό με εικόνες και μνήμες από την αντίστοιχη γιορτή, σε μιαν άλλη χρονική στιγμή, στην Ινδία. Η ταινία ακολουθεί τους δρόμους του ανθρωπολογικού κινηματογράφου, φανερώνοντας ωστόσο την ποιητικότητα που κρύβουν μέσα τους οι πιο απλές χειρονομίες και κινήσεις.

  1. Ταξίδι μέσα από ένα σώμα | Camille Degeye      (16mm, Γαλλία, 2019, 32’)

Ο Τόμας, ένας νέος γερμανο-ελβετός μουσικός, βρίσκεται κλεισμένος στο σπίτι του εξαιτίας ενός σπασίματος του ποδιού του. Ακινητοποιημένος και μόνος, προσπαθεί να τελειώσει τη σύνθεση ενός μουσικού κομματιού. Όταν ξημερώσει, μια απρόσμενη επισκέπτης χτυπά την πόρτα του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ...

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *