Συντάκτης: Χάρης Καλογερόπουλος 

Στο κοντινό μέλλον, ένας θανατηφόρος ιός μεταδίδεται με σεξουαλική επαφή, προσβάλλοντας μόνο όσους κάνουν σεξ χωρίς συναίσθημα και πάθος. Δυο γέροι απατεώνες χρωστούν σε μια μυστηριώδη Αμερικανίδα και για να την ξεπληρώσουν στρατολογούν τον νεαρό μικροαπατεώνα Άλεξ, γιο ενός φίλου τους, για να κλέψει κάτι πολύτιμο. Πρόκειται για ένα εμβόλιο κατά του ιού, που ετοιμάζει μια μεγάλη εταιρία. Ο Άλεξ, εγκαταλείποντας την αγαπημένη του και τώρα ερωτευμένος με τη νεαρή ερωμένη του ενός γέρου, παλινδρομεί μέσα στις ερωτικές-υπαρξιακές του φαντασιώσεις.

Ο Λεός Καράξ είναι ίσως ένας τόσο πολύ γάλλος δημιουργός και μόνο γάλλος (πιο πολύ κι απ’ τον Φρανσουά Οζόν), που θα ήταν δύσκολο να τον φανταστείς να αναλαμβάνει δουλειά σε ξένο τερέν -ακόμη κι η συμμετοχή του στο «Tokyo!» είναι απόρροια του γαλλικού οριενταλισμού. Στο σινεμά του συμπυκνώνεται το εσάνς της γαλλικής κουλτούρας. Η υπαρξιστική επαναστατικότητα του Ρεμπό και του Μποντλέρ, τα πειράματα γραφής της Nouvelle Vague και το ερωτικό πάθος ως πυρήνας μιας ολόκληρης κοσμοθεώρησης. Ξεκίνησε με έναν ασπρόμαυρο φόρο τιμής στους Γκοντάρ-Τριφό («Boy Meets Girl»), έφτασε το 2012 με το Holy Motors σε μια πολυεπίπεδη σύνθεση πάνω στη σημειολογία του σινεμά και της ολικής φαντασιακής θέσμισης στην κοινωνία (άλλοι του έβγαλαν το καπέλο, άλλοι απλά του αναγνώρισαν, βαριεστημένα, τη μαεστρία) και ενδιαμέσως έδωσε πάντα ποιητικές εκρήξεις-ύμνους στον έρωτα, όπως στο πιο γνωστό του έργο «Οι Εραστές της Γέφυρας». Το παρόν φιλμ, πάντα με τους αγαπημένους του ηθοποιούς Ντενίς Λαβάν και Ζιλιέτ Μπινός, δεν αποτελεί εξαίρεση. Είναι ένα όργιο εικόνων όπου εφαρμόζει αισθητικές του Νέου Κύματος και των κόμικς, οδηγώντας πλάνα και μοντάζ σε έναν ακραίο, ρευστό, πολύχρωμο εξπρεσιονισμό.

Παρά το στόρι, δεν είναι ένα θρίλερ, αλλά ένα αλά Ρεμπό εσωτερικό οδοιπορικό του μικρού ήρωα-ποιητή στην ανάγκη του να νοιώσει τον κόσμο μέσα από τον έρωτα και το ήθος (όχι ηθική) που αυτό παράγει. Ο σινεφίλ ή το έχει δει ή οφείλει να το δει. Ο μέσος θεατής μπορεί να το απολαύσει και να θέλει μετά να ανακαλύψει όλο το «σινεμά τέχνης». Αλλά μπορεί κάποιος, είτε σινεφίλ είτε όχι, να το θεωρήσει ως ένα παρωχημένο πυροτέχνημα. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν γίνεται να περάσει ως «ένα ακόμη φιλμ».

Μπείτε και εδώ για info στη σελίδα της ταινίας…

Βαθμολογία:

0: Κακή 🥔 | 1: Μέτρια 👎 | 2: Ενδιαφέρουσα 🆗 | 3: Καλή 👍 | 4: Πολύ Καλή ⭐ | 5: Αριστούργημα 💎

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.