Συντάκτης: Πάρις Μνηματίδης

Από τη δραμεντί ανεξάρτητης λογικής («Εγώ, ο Ερλ και το Κορίτσι που Πεθαίνει»), ο Alfonso Gomez-Rejon, που έχει θητεύσει μεταξύ άλλων και ως βοηθός του Martin Scorsese (ο οποίος έχει χρέη εκτελεστικού παραγωγού εδώ), δοκιμάζεται τώρα στο βιογραφικό δράμα εποχής, σε ένα φιλμ που συνάντησε προβλήματα διανομής λόγω της σύνδεσής του με την εταιρεία παραγωγής του Harvey Weinstein, καθώς ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει τη χρονική περίοδο που ξέσπασε το σκάνδαλο με την αποκάλυψη της σωρείας περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης στα οποία ενεπλάκη ο ίδιος σε βάθος δεκαετιών. Έχει ενδιαφέρον το πώς από φιλμ σε φιλμ, ο σκηνοθέτης διατηρεί την ίδια κινηματογράφηση, γεμάτη νεωτερίζουσες κινήσεις της κάμερας και μια μοντέρνα προσέγγιση στο καδράρισμα που έχει χώρο τόσο για ευρυγώνιους φακούς όσο και για split-screens, η οποία παραδόξως ταιριάζει με το αντικείμενο διότι υπογραμμίζει το πέρασμα στον σύγχρονο κόσμο που άνοιξε η διαμάχη που βρίσκεται στο επίκεντρο του σεναρίου. Στο εικαστικό κομμάτι όμως σημαντική συμβολή έχει και ο Chung-hoon Chung, σταθερός συνεργάτης του Chan-wook Park και γνωστός για την ικανότητά του να συνθέτει όμορφα πλάνα.

Όσο όμως ευχάριστο στο μάτι είναι το τελικό αποτέλεσμα, άλλο τόσο είναι μάλλον φτωχό σημειολογικά, επιδιώκοντας απλά να στήσει μια ιστορία με καλή ροή, έχοντας για βάση τα πραγματικά γεγονότα γύρω από αυτήν, χωρίς να αναλογίζεται το ειδικό της βάρος και να προχωράει σε έναν ουσιαστικό στοχασμό πάνω στην αυγή της μοντέρνας καπιταλιστικής κοινωνίας. Ο Gomez-Rejon θα έπρεπε να «περάσει» από μια επανάληψη το «Θα Χυθεί Αίμα»…

Ένα παράδοξο που προκύπτει με δεδομένα τα ονόματα που πρωταγωνιστούν είναι ότι δεν πρόκειται για μια ταινία με ανταγωνιζόμενους ερμηνευτικούς μονομάχους! Τόσο ο Benedict Cumberbatch όσο και ο Michael Shannon περνούν σε δεύτερη μοίρα σαν ηθοποιοί, διέπονται από μια εγκράτεια και μια εσωτερικότητα στην προσέγγιση των ρόλων τους, που προσδίδει στα πρόσωπα που υποδύονται μια υπόσταση περισσότερο συμβόλων παρά χαρακτήρων. Αυτό γίνεται λόγω κατευθύνσεων του σεναρίου, το οποίο σαν να φοβάται να ξεφύγει από την περιγραφή και να οδηγηθεί σε μια κριτική θεώρηση τόσο των γεγονότων όσο και των ατόμων που μετείχαν σε αυτά, καταλήγοντας σε μια ουδετερότητα και μια αποστασιοποίηση που αποδυναμώνει τη δραματουργία. Αμφότεροι Edison και Westinghouse ως υπαρκτές προσωπικότητες είχαν πλευρές που θα μπορούσαν να γεννήσουν αξιομνημόνευτους κινηματογραφικούς ήρωες, οι οποίες αναφέρονται κι εδώ, αλλά δεν αξιοποιούνται επαρκώς για να φτιάξουν ολοκληρωμένους κι ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Η κατάσταση επιδεινώνεται όσον αφορά το ίδιο πρόβλημα με τα πιο περιφερειακά πρόσωπα, ειδικά με τον αδιάφορο Tesla του Nicholas Hoult, που με μια διαφορετική οπτική είχε δυνατότητες ενός αρκετά «γεμάτου» δεύτερου ρόλου.

Αν η μεταχείριση του θέματος αντιλαμβανόταν τις ακόμη κι επικές διαστάσεις του, τότε σίγουρα η σούμα θα ήταν κάτι καλύτερο από μια καλαίσθητη οπτικά μεν, ακαδημαϊκή και αβαθής δε βιογραφία, που μονάχα κατασκευαστικά προσφέρει κάτι που πιθανά δεν θα βρισκόταν εξίσου εύκολα σε μια τηλεοπτική παραγωγή που θα καταπιανόταν με το ίδιο αντικείμενο. Κρίμα, γιατί υπάρχουν στοιχεία που αν επεξεργάζονταν καλύτερα (όπως για παράδειγμα η σύνδεση του Edison με την ίδια την τέχνη του κινηματογράφου, που σίγουρα θα ιντρίγκαρε τον Scorsese) θα συνέβαλαν στο να αναβαθμιστεί σημαντικά αυτή η «Μάχη της Επικράτησης». Η παρακολούθηση ενός φιλμ σαν και αυτού έχει ένα επιπρόσθετο ενδιαφέρον για όσους προσέχουν και τέτοιου τύπου λεπτομέρειες όσον αφορά την αρκετές φορές λεπτή διαφορά που υπάρχει μεταξύ της επιτυχημένης και της οριακά άστοχης οσκαρικής συνταγής, έστω κι αν το εν λόγω αποτέλεσμα είναι συμπαθέστατο μέσα στο χλιαρό των θερμοκρασιών που κινείται. Η αφήγηση είναι όσο γρήγορη πρέπει, τα στάνταρ της παραγωγής βρίσκονται σε ένα αξιοσέβαστο επίπεδο, και ακόμη κι αν επικρατεί η αίσθηση της χαμένης ευκαιρίας για σπουδαίο λαϊκό σινεμά με έναν επιμορφωτικό ρόλο, τα απαραίτητα βήματα για να μη θεωρηθεί η όλη απόπειρα μια τρύπα στο νερό γίνονται.

Μπείτε και εδώ για info στη σελίδα της ταινίας…

Βαθμολογία:


>>>>>>>>> Συνολικές Επισκέψεις: 20 || Επισκέψεις Βδομάδας: 1

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.